Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 25 juni 2013, 10:41
Telekom- och energikonsulten Orbion Consulting vill bygga en närmare relation med kunder genom att förnya kundtidningen.
Ämnen i artikeln:
Content InnovationOrbion Consulting, konsult inom telekom och energi har valt Content Innovation för att fortsättningsvis producera bolagets kundtidning. Skills&Attitude, som tidigare producerades av Nordiska Tidningsbolaget.
Den nya kundtidningen ska publiceras på svenska, engelska, norska och finska. Den ska distribueras till företagets anställda och kunder inom energi och telekom som finns i hela Skandinavien och Polen. Content Innovations uppgift med Skills&Attitude är att bygga en närmare relation med befintliga kunder och visa upp företagets kompetens på marknaden.
– Vi har stöpt om magasinet helt och gjort det betydligt mer kundorienterat. Med fler konkreta kundcase och fler artiklar som vänder sig till branschen i stort ska tidningen nå ut bredare än tidigare. Mottagandet har varit fantastiskt, säger Andreas Leijon, vd på Content Innovation.
Orbion Consulting bildades när Relacom Consulting i Sverige och Cura Conculsting i Norge slogs ihop till en ny gemensam organisation under 2010. Företaget jobbar i dag främst inom telekom och energi och är verksamt i Sverige, Norge, Finland och Polen.
Företaget omsatte över 175 miljoner kronor 2011 och hade ett resultat på 21 miljoner kronor och 181 anställda.
Alexandra Barganowski
Ämnen i artikeln:
Content Innovation