Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Contentserien som ska få barn att käka sin spenat

Publicerad: 3 April 2019, 09:01

Efterrätter, godis och leksaker. Föräldrars övertalningsmetoder när de ska övertyga sina barn att äta upp sina grönsaker är många. Nu lanserar Kostministeriet en contentserie som ska få desperata småbarnsföräldrar att känna igen sig.


Ämnen i artikeln:

EhrenstråhleReklam

Bakom initiativet Kostministeriet står frukt- och grönsaksaktören Total Produce Nordic. Målet med initiativet är att få fler att äta tillräckligt med grönsaker, närmare bestämt det rekommenderade dagliga intaget på 500 gram.

Ministeriet har tidigare kampanjat genom att smälla upp Göteborgsskämt i Stockholm tunnelbana och tvingat influencers att äta världens äckligaste frukt, en kampanj som prisades med guld i Månadens kampanjs sociala medier-kategori.

Nu lanserar man den nya contentserien "Testat på barn", precis som tidigare kommunikation framtagen av Ehrenstråhle. I serien försöker komikern Måns Nilsson ta till både vetenskapliga och ovetenskapliga metoder för att få barn att få sig mer frukt och grönt.

– Alla som någon gång försökt tvinga i sitt barn en bit broccoli vet hur tufft det kan vara. Men det måste väl finnas något som funkar? Vi har försökt reda ut vad, säger Claes Henriksson, verksamhetsansvarig för Kostministeriet.

Tanken är att föräldrar som använt sig av olika knep för att deras barn ska käka mer grönt ska känna igen sig i metoderna.

– Kul att jobba med barn, de är ju så lätta att lura! Skämt åsido så är de nyckfulla och oförställda reaktionerna rent kommunikationsguld. De lyfter verkligen filmerna, säger Simon Söder, art director på Ehrenstråhle.

Filmerna kommer att synas i Kostministeriets egna kanaler.

Arbetsgrupp Ehrenstråhle:

Johan Nerman
Simon Söder
Petter Nerman
Simon Sehlén
Marie Molander
Anna Nordström Carlsson
Stina Tjebbes
Christian Godden

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

EhrenstråhleReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.