Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Coop bryter med Brindfors

Publicerad: 19 mars 2008, 12:42

Efter 14 år slänger Coop Sverige ut Lowe Brindfors och inleder en ny upphandling av reklambyrå. Det meddelade man vid lunchtid på onsdagen.


– Lowe Brindfors har varit vår strategiska partner under många år. När vi nu går in i en ny fas i kommunikationsarbetet vill vi också ha en förändring på byråsidan, säger Annika Jerveland t f marknadschef på Coop i ett pressmeddelande.

Under hela 2000-talet har Coop och Lowe Brindfors arbetat tillsammans. Den nya upphandlingen inleds nu.

Övriga samarbeten behåller man tillsvidare. Coops pr-byrå är Weber Shandwick, mediebyrån man jobbar med är OMD och Blooms byrå är taktisk reklambyrå.

Coop Sverige är efter ICA Sveriges största reklamköpare. Förra årets bruttoinköp uppgick till 703 miljoner kronor.

Samarbetet med Lowe Brindfors har bland annat gett ett guldägg och ett silverägg 2003.

Läs även: Vi överlevde åtta vd:ar och nio marknadsdirektörer

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.