Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Coop Värmland i SHL-kampanj inför lördagens premiär

Publicerad: 14 September 2017, 13:00

Det fristående Coop Värmland och Ord&Bild gör inför lördagens SHL-premiär sitt tidigare strategiska samarbete publikt.


Ämnen i artikeln:

CoopReklamOrd&Bild

Ett år efter att det strategiska samerbetet mellan Coop Värmland, som alltså är fristående från övriga Coop, och Ord&Bild inleddes blir det nu publikt. Inför lördagens seriepremiär kombinerar Coop Värmland ett torskerbjudande med reklam för Färjestads match mot Linköping.

– Den 31 augusti bytte Konsum Värmland namn till Coop Värmland. Det kommer att vara bra för både våra kunder och för Coop Värmlands alla butiker som kommer att dra ännu större nytta av Coops centrala kommunikation. Coop Värmland ägs av närmare 160.000 värmlänningar och är en förening som verkligen värnar om värmländsk mat och Värmland i stort. Därför har det varit viktigt för oss att hitta ett sätt att, med Coop-profil och tonläge, fortsatt kunna kommunicera vårt värmländska hjärta, säger Klas Olsson, kommunikationschef på Coop Värmland.

– Det lokala konceptet har uppenbart värmländska förtecken men utan att ”störa" den centrala kommunikationen från Coop. Vi är övertygande om att rätt gjord utbudskommunikation både driver sälj och bygger varumärke. Därför landade kommunikationsstrategin för Coop Värmland i just det, utbudskommunikation med en rejäl touch av Värmland, avslutar Per Andersson, projektledare på Ord&Bild.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

CoopReklamOrd&Bild

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.