Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Coop Värmland relanserar sitt eget varumärke

Publicerad: 26 September 2017, 08:13

Nästgårds är ett varumärke som Coop Värmland satt på paus i ett antal år. Nu gör det comeback i hyllorna när Ord&Bild tar ett helhetsgrepp om varumärket.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerReklamfilmOrd&Bild

Coop Värmland ägs av närmare 160 000 värmlänningar. Med det egna varumärket Nästgårds vill Coop Värmland höja det lokalproducerade sortimentet. Tillsammans med Ord&Bild Reklambyrå har Coop Värmland nu tagit ett helhetsgrepp om varumärket

– Vi har renodlat bland våra många varumärken och bestämt oss för att satsa på Nästgårds. Ett varumärke som har ett 20-tal år på nacken och nu behövde vitaliseras. Nästgårdsprodukterna har fått ny design och vi har också tagit fram ett nytt kommunikationskoncept. Vi tror att potentialen för Nästgårds är mycket stor och vi ser verkligen fram mot den här relanseringen, berättar Klas Olsson, kommunikationschef Coop Värmland i ett pressmeddelande.

I Nästgårdssortimentet, som bara finns hos Coop Värmland, ingår såväl charkprodukter som salladsröror, potatis, sylt och honung. Ytterligare produkter planeras framöver.

– När vi tog fram det nya konceptet var det viktigt att hitta rätt tonalitet för varumärket. Vi vill att Nästgårds ska kännas vardagstrevligt och värmländskt. Förpackningsdesignen, med sitt tapetmönster, har hämtat inspiration från gamla värmländska gårdar, säger Michael Aitman, art director på Ord&Bild i en kommentar.

Förutom förpackningsdesignen har Ord&Bild tagit fram fyra reklamfilmer, som kommer att visas både linjärt och på webben samt butikskommunikation.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.