Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

”Coopgubbarna har fullgjort sitt uppdrag”

Publicerad: 22 November 2010, 16:01

I december inför Coop en ny sorts återbäring. Då inför man också ett nytt manér. Ut går ”coopgubbarna”. In kommer ett utudsmanér. Se första filmen här nedan.


Ämnen i artikeln:

Daniel SmedforsCoopForsman & Bodenfors

Idag började annonseringen i press för Coops nya återbäring som lanseras i december.
Ikväll går nya reklamfilmen upp i tv som ska marknadsföra lanseringen.
– Det här är första ledet i en storsatsning för att sätta maten i fokus och stärka medlemsnyttan – det ska löna sig att vara medlem, säger Bodil Jönsson-Lindgren på Coop i en kommentar.

2008 började Coop arbeta med Forsman & Bodenfors. Året därpå, lagom till påsk lanserade man de karaktäriska ”Coop-gubbarna” i ett tecknat manér. Men nu ryker det.

– Coopgubbarna har fullgjort sitt uppdrag, och nu använder vi ett mer mat- inriktat utbudsmaneér, med återbäringstemat i centrum, säger  Daniel Smedfors, projektledare på Forsman till Resume.se.

– Vi ville ville att det skulle kännas matigt, härligt och varmt, som coop är. Och få fram meddelandet om återbäringen. Helt enkelt få ihop de två världarna, vilket vi gör med ett ganska rationellt meddelande i ett emotionell manér.

Förutom filmen ovan kommer satsningen att synas i print, dagspress, egna kanaler som Mersmak, i butik, samt på Coop.se.

Tero Marjamäki


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.