Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Coops budskap: Nu är vi tillbaka på banan

Publicerad: 11 Juni 2015, 11:55

Coop ger en historisk lektion.

Foto: Från filmen.

I sin nya reklamfilm erkänner Coop att de tappat bort varför de finns och vill återgå till att "våga vara obekväm för matbranschen".


Ämnen i artikeln:

B-ReelCoopForsman & Bodenfors

För några månader sedan kunde Resumé berätta att Coop byter ut sitt reklamkoncept under ledning av den nya marknadsdirektören Björn Larsson. Sedan dess har vi fått stifta bekantskap med familjen Palmgren som framöver kommer att vara huvudpersoner i matvarukedjans reklamfilmer.

Men på nationaldagen släppte Coop en annan typ av reklamfilm: "Sveriges obekvämaste matkedja", signerad Forsman & Bodenfors.

Här får tittaren följa Coop genom historien: När och varför kooperativet en gång startade och vad som hänt sedan dess.

– Någonstans på vägen tappade vi bort varför vi finns och vilken uppgift vi har. Nu tänker vi göra allt vi kan för att återigen bli den goda kraften i Matsverige, sägs det i filmen.

B-Reel är produktionsbolag och Mikael Marcimain regissör.

Se den här:

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.