Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Coops reklampassning till ICA och Willys

Publicerad: 24 Oktober 2016, 08:03

Coops nya kampanj.

I matkedjans nya kampanj får konkurrenterna varsin släng av sleven.


Ämnen i artikeln:

ICAWillysCoopICA-StigBjörn Larsson

ICA-Stig är reklamkaraktären som förkroppsligar bilden av en ICA-handlare. Nu lånar konkurrenten Coop namnet till sin senaste kampanj som fokuserar på deras priser. "Ulf", "Stig" och "Cindy" har nämligen alla börjat handla på Coop som har den billigaste maten på nätet.
– Att erbjuda prisvärd mat till våra kunder och medlemmar ligger i Coops dna. Med kampanjen vill vi på ett humoristiskt sätt visa upp att vi lever upp till detta löfte, säger Björn Larsson, marknadsdirektör på Coop, i en kommentar.

Coop lånar även Willys reklammanér, som under många år har gnuggat in budskapet "Sveriges billigaste matkasse".

Kampanjen kommer att synas i Aftonbladet, Expressen, Kvällsposten, GT och Metro. En viktig kanal blir också Coop.se, där det också finns fakta om de prisjämförelser som ligger till grund för kampanjen.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.