Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Cordovan startar reklambyrå för unga utan sommarjobb

Publicerad: 4 Juni 2014, 11:54

Kunskapsförbundet söker fem kreativa 15-20 åringar utan sommarjobb. I slutet av juli startar utbildningsaktören Sveriges yngsta reklambyrå som ska ta fram en kampanj inför gymnasievalet 2015. Idén är framtagen av kommunikationsbyrån Cordovan som även handleder ungdomarna på byrån.


Ämnen i artikeln:

Cordovan

Det nystartade kommunalförbundet Kunskapsförbundet driver gymnasieskolorna i Trollhättan och Vänersborg. Inför gymnasievalet 2015 kommer förbundet att starta landets yngsta reklambyrå i centrala Vänersborg.

– Vi ställde oss frågan - vem kommunicerar bäst med ungdomar i åldern 15-16 år? Och kom fram till att det gör såklart ungdomar själva. Därför söker vi nu fem unga förmågor som ska hjälpa oss att marknadsföra våra gymnasieskolor Birger Sjöberggymnasiet, Magnus Åbergsgymnasiet och Nils Ericsonsgymnasiet, säger Linda Blom, kommunikationschef på Kunskapsförbundet i ett pressmeddelande.  

Ungdomarna kommer att arbeta heltid i tre veckor med att ta fram ett kommunikationskoncept för de olika skolorna. I kampanjen ingår även material för sociala medier, printannonser, bioreklam och öppet hus-tillfällen.

Kampanjen tas fram i samarbete med Kunskapsförbundet och under processen finns strategiska och kreativa handledare från kommunikationsbyrån Cordovan på plats.

– Dagens gymnasieskolor befinner sig på en konkurrensutsatt marknad där de främsta konkurrenterna är friskoleaktörer i närområdet samt grannkommunernas gymnasieskolor. Sveriges yngsta reklambyrås utmaning handlar alltså om att presentera gymnasieutbudet på ett tydligt och attraktivt sätt för att fler elever ska välja Kunskapsförbundets gymnasieskolor, säger Joachim Lundell projektledare på Cordovan i en kommentar.

Ungdomar mellan 15-20 år kan söka jobben fram till 9 juni.

Arbetsgrupp Cordovan
Mia Hallberg, operativ projektledare
Joachim Lundell, projektledare
Joakim Ahnfelt, art director
Jens Hendar, digital Utvecklare
Cristian Concha, copywriter
Lina Hultén, PR/Sociala medier
Patrik Spång, kreativ chef
Torbjörn Buhré, Interactive Design Director
Ola Lundin, AD
Sara Hallner, Praktikant
Christoffer Saltelid, AD

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Cordovan

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.