Reklam
Cordovan vinner Avenyn
Publicerad: 27 februari 2013, 10:12
Poseidon blickar ut över Avenyn.
Foto: Dick Gillberg/Goteborg.com
Avenyn ska få sig en rejäl upprustning. Cordovan Communication får förtroendet som strategisk samarbetspartner.
Ämnen i artikeln:
CordovanFT
Fredrik Thambert
I augusti inleds den stora upprustningen av Avenyn, Göteborgs paradgata. Arbetet planeras vara klart till stadens 400-års jubileum år 2021, men redan under 2014 ska de första resultaten synas.
Nu har Cordovan fått förtroendet som strategisk samarbetspartner i det stora omgörningsprojektet.
– Vi kommer att jobba nära Cordovan för att på bästa sätt kommunicera den nya Avenyn, säger Madeleine Wahlberg, centrumledare på kunden Avenyföreningen i ett pressmeddelande.
Avenyföreningen består av 200 medlemsföretag som är butiker, restauranger och caféer med mera.
– Avenyn har en kännedomsfaktor som är oerhört hög, men också ett varumärke som behöver vårdas. Kommunikationen ska väcka intresse, skapa kännedom och generera aktivitet och stolthet och lojalitet från göteborgarnas sida, kommenterar Stefan Kavsjö, Business Director på Cordovan.