Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Cordovans nya femma

Publicerad: 29 Februari 2012, 13:12

Cordovans nya kvintett.

Nu är det glada miner hos Cordovan, som haft en tuff tid. Kommunikationsbyrån växer med fler kunder och fem nya medarbetare. Och fler ska det bli.


Ämnen i artikeln:

Cordovan

Totalbyrån Cordovan har rekryterat fem nya medarbetare (bilden) sedan december.

Byrån som tidigare tvingats till nedskärningar upplever nu en positiv trend, enligt vd:n Magnus Lundblad.

– Vi är inne i en spännande fas just nu, med flera nya kunder och många utökade uppdrag för våra befintliga, säger Magnus Lundblad, vd på Cordovan Communication, i en kommentar.

Fler förstärkningar är på gång.

– Vi känner att marknaden är stark och  att vi ligger i framkant både när det gäller sociala medier och  interaktiva, digitala projekt, säger Magnus Lundblad.

Cordovan, med säte i Göteborg och med 75 anställda, har kunder som bland annat Sanova och Loipart och byrån har även större utökade uppdrag för exempelvis Volvo.

Här är den nya kvintetten:

Farshid Tavakoly som senast kommer från LBi ska förstärka Cordovan ytterligare som utvecklare av mobila plattformar.

Fredrik Van Der Lee, engelsk copywriter med bakgrund både inom journalistik och reklambranschen. Fredrik kommer närmast från PR-byrån Long Tall Sally, men har även arbetat både för Göteborgs-Posten, SR och med SVT-produktioner som På Spåret och Vem vet mest.

Kalle Malmstedt, PR-strateg med inriktning mot sociala medier. Kalle är från början journalist med uppdragsgivare som Göteborgs-Posten, TT Spektra, GT/Expressen, Universum och Tidningskompaniet.

Magnus Claesson, gränssnittsutvecklare. Magnus har senast jobbat fyra och ett halvt år på LBI och rekryterades via Linkedin för att förstärka Cordovans digitala erbjudande.

Nathalie Gonzales, digital produktionsledare. Nathalie kom till Cordovan efter utbildning i projektledning och speldesign på AcadeMedia Masters i Göteborg och har spetskompetens inom gamification.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Cordovan

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.