Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

CP+B Europe gör Guldäggskampanjen

Publicerad: 17 December 2010, 10:29

Crispin Porter + Bogusky Europe får göra årets kampanj för reklamtävlingen Guldägget. – Att göra Guldäggskampanjen är ett hedersuppdrag. Och sannolikt en gruppövning i att klara av mästrande artikelkommentarer i branschmedierna, säger Gustav Martner, Executive Creative Director på CP+B, i en kommentar.


Ämnen i artikeln:

CPB EuropeGuldägget

Gustav Martner. Foto:Björn Olsson Crispin Porter & Bogusky Europe.

Kampanjen som görs på uppdrag av Sveriges Kommunikationsbyråer, Komm, startar efter årsskiftet.

– CP+B Europe är en flerfaldigt belönad byrå och de är dessutom väldigt engagerade i Guldägget och dess historia. Det kändes som ett enkelt val att välja dem och det har varit ett jätteroligt samarbete som Maja Siösteen, ny Guldäggsgeneral, nu tar vidare, säger Digge Zetterbergh Odh, avgående Guldäggsgeneral.

– Att göra Guldäggskampanjen är ett hedersuppdrag. Och sannolikt en gruppövning i att klara av mästrande artikelkommentarer i branschmedierna. Vi är ödmjuka och taggade inför uppgiften, säger Gustav Martner, Executive Creative Director på CP+B, som annars jobbar med kunder som SAS, Burger King, Philips, Scania och Telia.

Galan hålls den 14 april på hotellet Stockholm Waterfront. Bidragsinlämningen öppnade den 10 december och pågår till den 21 januari 2011.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

CPB EuropeGuldägget

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.