Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 3 oktober 2011, 17:22
Blocket satsar på på platsannonser med nya Blocket Jobb. I dag startar lanseringskampanjen – som också är det första från Blockets samarbete med CP + B.
Syftet med kampanjen, vars slogan är ”Mer jobb. Mindre jobbigt” är att uppmärksamma Blockets nya satsning på platsannonser.
– Blocket Jobb är en storsatsning från vår sida och vi är väldigt förväntansfulla över hur kampanjen kommer tas emot. Detta är vår första större kampanj i samarbete med CP+B och vi är jättenöjda med hur kampanjen ser ut. Inte minst Blockets startsida idag, säger Anna Björklund, marknadschef på Blocket, i en kommentar.
Gustav Martner, kreativ chef på CP + B:
– Vår första kampanj består av utomhus, radio, print och banners. Sen är naturligtvis blocket.se en viktig kanal i sig, eftersom det är en av Sveriges största sajter. Därför har vi gjort om den klassiska Blocket-förstasidan till olika arbetsplatser: Allt från klassrum till trädgård, säger han i en kommentar.
Kampanjen kommer att pågå under oktober.
Christian Ström