Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

CP+B om nya kusinen F&B: Välkomna till ett nätverk som jobbar med de bästa i branschen

Publicerad: 29 Juni 2016, 13:31

Anders Davidsson.

MDC har stor respekt för den kreativa kraften – så F&B har hamnat helt rätt. Det anser CP+B:s vd Anders Davidsson vars byrå ingår i det amerikanska nätverket.


Ämnen i artikeln:

MDC partnersCP+BForsman & Bodenfors

Under onsdagen stod det klart att Sveriges största byrå, 30 år gamla Forsman & Bodenfors, säljs till nätverket MDC Partners och tar steget ut på den globala marknaden. Byrån CP+B är sedan tidigare  en del av nätverket och vd Anders Davidsson är positiv till beskedet.
– Nu blir vi, vad ska man kalla det, kusiner, syskon, kompisar! Det känns väldigt bra. Det är roligt med nya "kollegor" som man respekterar och tycker är bra.

LÄS MER: Forsman & Bodenfors bekräftar affären: Vi köps upp

Hur länge har du känt till affären?
– Jag har känt till den en tid, men mer än så vill jag inte kommentera.

Anders Davidsson har goda erfarenheter av nätverket.
– Jag kan inte tänka mig ett bättre nätverk är MDC att tillhöra, det är en fantastisk ägare. Om man tittar på de som nätverket jobbar med, exempelvis 72andSunny, så har de en tradition av att jobba med de bästa i branschen. Jag är inte förvånad över att de tittat på Forsman & Bodenfors.

LÄS MER: Så reagerar branschen på F&B-försäljningen

Vad har det haft för betydelse för CP+B att ingå i nätverket?
– De har en otroligt stor respekt för den kreativa kraften och är väldigt uppmuntrande.Vi har känt en stabilitet, tillförsikt och tro samt upplevt väldigt stark support.

Vad innebär det för er att få sällskap från Forsman & Bodefors?– Inget alls egentligen, annat än att vi får nya kompisar. Det är "business as usual", vi fortsätter vara två separata företag, med separata kontor, management och våra respektive kunder.

Hur påverkar affärren konkurrensen i branschen?
– Det vill jag inte spekulera i.

Mårten Färlin


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.