Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 3 Juli 2013, 13:29
På bilden från vänster; Anders Davidsson, Director Strategy & Client Services CP+B, Kristina Nyström, Head of Group Marketing, Stena Line, Björn Höglund, ECD, CP+B, Gustav Martner, CEO & ECD, Orla Noonan, Head of Travel UK&IE Stena Line
Foto: Pressbild.
Färjerederiet Stena Line har efter en omfattande byråpitch valt CP+B. Uppdraget drar igång omedelbart och omfattar marknadskommunikation för samtliga internationella passagerarlinjer. Stena Lines Marknadsansvariga ska även utnyttja lokal kompetens och produktion från byråns kontor i London.
– Crispin Porter+Bogusky visade på förståelse för vår bransch och situation, och presenterade ett strategiskt resonemang som vi är övertygade kommer fungera utmärkt på samtliga våra marknader, säger Kristina Nyström, ansvarig för Group Marketing på Stena Line i en kommentar.
Stena Line är ett av världens ledande färjerederier med mängder av destinationer i Skandinavien, Storbritannien, Irland, Tyskland, Polen, Holland och Baltikum.
Verksamheten omsätter över 10 miljarder kronor och har cirka 6 000 anställda. Uppdraget för CP+B innebär att byrån ska fram centrala kampanjkoncept för samtliga passagerarlinjer:
– Det är kul att få arbeta med ett varumärke med stark lokal förankring, samtidigt som vi kan skala upp på en europeisk nivå med hjälp av vårt London-kontor. Dessutom är det rätt fantastiskt att få en professionell anledning att ta en vända till Legoland i sommar, Gustav Martner, vd för CP+B i Sverige.
Reklambyrån har också vunnit flera andra nya kunder under våren, däribland SCA Hygiene Products (Tork), Frölunda Indians och ESS Hotels.
CP+B har mer än 850 anställda i världen spridda över sex kontor: Boulder, Miami, Los Angeles, London, Göteborg och Stockholm.
Byrån har bland annat vunnit Interactive Agency of the Year tre gånger vid Cannes Lions samt utsetts till Agency of the Decade av Adage.
Karl-Johan Byttner