Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag27.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

CP+B på internationella farvatten med Stena

Publicerad: 3 Juli 2013, 13:29

På bilden från vänster; Anders Davidsson, Director Strategy & Client Services CP+B, Kristina Nyström, Head of Group Marketing, Stena Line, Björn Höglund, ECD, CP+B, Gustav Martner, CEO & ECD, Orla Noonan, Head of Travel UK&IE Stena Line

Foto: Pressbild.

Färjerederiet Stena Line har efter en omfattande byråpitch valt CP+B. Uppdraget drar igång omedelbart och omfattar marknadskommunikation för samtliga internationella passagerarlinjer. Stena Lines Marknadsansvariga ska även utnyttja lokal kompetens och produktion från byråns kontor i London.


Ämnen i artikeln:

Gustav MartnerCP+BStena Line

– Crispin Porter+Bogusky visade på förståelse för vår bransch och  situation, och presenterade ett strategiskt resonemang som vi är  övertygade kommer fungera utmärkt på samtliga våra marknader, säger  Kristina Nyström, ansvarig för Group Marketing på Stena Line i en  kommentar.

Stena Line är ett av världens ledande färjerederier med  mängder av destinationer i Skandinavien, Storbritannien, Irland,  Tyskland, Polen, Holland och Baltikum.

Verksamheten omsätter över 10  miljarder kronor och har cirka 6 000 anställda. Uppdraget för CP+B innebär att byrån ska fram centrala kampanjkoncept för samtliga passagerarlinjer:
–  Det är kul att få arbeta med ett varumärke med stark lokal förankring,  samtidigt som vi kan skala upp på en europeisk nivå med hjälp av vårt  London-kontor. Dessutom är det rätt fantastiskt att få en professionell  anledning att ta en vända till Legoland i sommar, Gustav Martner, vd för  CP+B i Sverige.

Reklambyrån har också vunnit flera andra nya kunder under  våren, däribland SCA Hygiene Products (Tork), Frölunda Indians och ESS  Hotels.

CP+B har mer än 850 anställda i världen spridda över sex  kontor: Boulder, Miami, Los Angeles, London, Göteborg och Stockholm.  

Byrån har bland annat vunnit Interactive Agency of the Year tre gånger  vid Cannes Lions samt utsetts till Agency of the Decade av Adage.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.