Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

CP+B:s kreative chef hoppar av

Publicerad: 12 December 2013, 07:43

Den globale kreativa chefen för CP+B, Rob Reilly, lämnar efter mer än ett decennium vid byrån. Han uppger att han för samtal med en rad byråer, men att inget är klart ännu.


Ämnen i artikeln:

CP+B

Han har inga betänkligheter när det gäller hur stor byrå hans nästa arbetsplats är, enligt Adage.

– Jag tänker definitivt hoppa på det som det känns mest utmanande och intressant, säger Rob Reilly till Adage.

Adage  rapporterar också att CP+B inte ska ersättas Rob Reilly, utan att man i  stället omstrukturerar sin kreativa avdelning med Executive creative  directors, ECD, för alla kontor, inklusive Sverige.

Tanken är också att de lokala kontoren ska få mer självstyre.

Rob Reilly uppger också att han och byråns vd Andrew Keller har diskuterat hans avgång intensivt under det senaste halvåret.

–  Det värsta som du kan göra som kreatör är att stagnera. Efter tolv år  vid CP+B var det hög tid både för mig och byrån att ladda om, säger Rob Reilly  till Adage.

Upplägget innebär att ECD:erna får stöd av cheferna för kreativ utveckling, Evan Fry och Dave Swartz.

ECD:erna  ska även direktrapportera till Andrew Keller, som tidigare var kreativ  chef ihop med Rob Reilly innan tillträdde som vd år 2010, enligt Adage.

–  Det finns alltid ett bra sätt och ett dåligt sätt att lämna ett ställe  som har spelat en så stor roll  i ens liv och jag är övertygad om att  det här är rätt sätt, säger Rob Reilly i ett offentlig uttalande.

Rob  Reilly började på CP+B år 2003 som copywriter och blev senare global  kreativ chef för Burger King-kontot. Han utsågs till global kreativ chef  år 2010.

Det vill säga i samma veva som Andrew Keller blev vd för byrån.

Rob  Reillys fru Laura Bowles lämnar också byrån i samma veva. Hon är hög  chef där och har arbetat 16 år på byrån och ansvarat för  Vollkswagen-kontot, men även varumärken som Ikea och Burger King, enligt  Adage.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

CP+B

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.