Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

CP+B värvar från The Fan Club

Publicerad: 10 oktober 2013, 09:42

Gustav Johansson och Markus Lindsjö

CP+B värvar Markus Lindsjö och Gustav Johansson från The Fan Club. Teamet vann så sent som i somras två lejon i reklamtävlingen Cannes Lions för konceptet "ToolPool" vilket även belönats med guld- och silverägg i Guldägget.


Ämnen i artikeln:

CP+B

Markus Lindsjö har under 15 år i branschen jobbat både som Art Director och som Creative Director. Markus har bland annat belönats i Guldägget, Cannes Lions, Epica, New York Festivals, Ute, 100- wattaren, Tomorrow Awards och dessutom suttit i flera reklamjurys.

Gustav Johansson har efter fyra år i branschen redan hunnit vinna svenska Young Lions två gånger, Young Glory och dessutom belönats i bland annat Guldägget, Cannes Lions, Ute, 100-wattaren och Tomorrow Awards.

– Gustav och Markus är ett sånt där team som har allt - grymma idéer, ungdomlig uppfinningsrikedom, senior rutin, snygga tilltalsnamn och så vidare, kommenterar Gustav Martner, vd och ecd på CP+B.

Teamet kommer vara baserade i Göteborg, men arbeta både med svenska och internationella kunder.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

CP+B

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.