Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 7 mars 2014, 13:09
Gustav Martner.
Foto: Pressbild.
Sveriges Radio väljer CP+B som sin strategiska och kreativa kommunikationsbyrå. Uppdraget omfattar samtliga kanaler och dess innehåll.
– Vi imponerades av den kreativa tanken i pitchen och deras erfarenhet av medier och budskap som passar Sveriges Radio som vi ser ut idag, säger Helen Hellströmer, kommunikationsdirektör på Sveriges Radio i en kommentar.
Slutstriden stod mellan fyra byråer, där CP+B gick segrande ur striden.
– Jag tror detta kommer kunna bli ett väldigt bra samarbete, eftersom vi som byrå har ett unikt fokus på kombinationen kreativ kommunikation och mediers utveckling, säger Gustav Martner, Chief Innovation Officer på CP+B i en kommentar.
Byråns nye vd, Anders Davidsson, uppger att en av de prioriterade frågorna är att skapa ett ökat engagemang hos yngre målgrupper.
– Sveriges Radio har en fantastisk historia och spännande framtid, säger Anders Davidsson i en kommentar.
Crispin Porter + Bogusky är en fullservicebyrå med 60 anställda i Göteborg, Stockholm och Köpenhamn.
Byrån jobbar med kunder som Scania Trucks, Sony Mobile, Stena Line och Frölunda Indians.
CP+B ägs till 100 procent av det Nasdaq-noterade reklamnätverket MDC Partners.
Karl-Johan Byttner