Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

CP+B vinner Sveriges Radio

Publicerad: 7 Mars 2014, 13:09

Gustav Martner.

Foto: Pressbild.

Sveriges Radio väljer CP+B som sin strategiska och kreativa kommunikationsbyrå. Uppdraget omfattar samtliga kanaler och dess innehåll.


Ämnen i artikeln:

Gustav MartnerAnders DavidssonCP+BSveriges Radio

– Vi imponerades av den kreativa tanken i pitchen och deras erfarenhet  av medier och budskap som passar Sveriges Radio som vi ser ut idag,  säger Helen Hellströmer, kommunikationsdirektör på Sveriges Radio i en  kommentar.

Slutstriden stod mellan fyra byråer, där CP+B gick segrande ur striden.

–  Jag tror detta kommer kunna bli ett väldigt bra samarbete, eftersom vi  som byrå har ett unikt fokus på kombinationen kreativ kommunikation och  mediers utveckling, säger Gustav Martner, Chief Innovation Officer på  CP+B i en kommentar.

Byråns nye vd, Anders Davidsson, uppger att en  av de prioriterade frågorna är att skapa ett ökat engagemang hos yngre  målgrupper.

– Sveriges Radio har en fantastisk historia och spännande framtid, säger Anders Davidsson i en kommentar.

Crispin Porter + Bogusky är en fullservicebyrå med 60 anställda i Göteborg, Stockholm och Köpenhamn.

Byrån jobbar med kunder som Scania Trucks, Sony Mobile, Stena Line och Frölunda Indians.

CP+B ägs till 100 procent av det Nasdaq-noterade reklamnätverket MDC Partners.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.