Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Creativity minskar utgivningen

Publicerad: 31 Mars 2009, 14:54

Ett tecken i tiden? Alla kreatörers branschbibel, amerikanska Creativity, blir en kvartalstidning.


Ämnen i artikeln:

Creativity

Tidigare har Creativity kommit ut med tio nummer per år.
I fortsättningen blir det bara fyra gånger.
"Vi fortsätter att utvecklas i den digitala tidsåldern", skriver Creativitys redaktör Teressa Iezzi själv på sin egen sajt.
Hon sticker inte under stol med att anledningen är en försämrad ekonomi. ”Hur vi ska kunna tjäna pengar på journalistik och redaktionellt innehåll är en nyckelfråga för hela vår kultur”, skriver hon.

Creativity ska i fortsättningen samarbeta närmare med den mer affärinriktade och mediefokuserade Advertising Age, som Creativity idag är en utlöpare från.

Teressa Iezzi riktar sig också till direkt till läsarna, kreatörerna:
”Era jobb har förändrats. Hela reklambranschen och marknadsföringsindustrin har genomgått en fundamental förändring.”

Peter Willebrand


Ämnen i artikeln:

Creativity

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.