Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Creativity skrotas som tidning

Publicerad: 14 september 2009, 06:04

Det är inte bara reklambyråerna som har det tufft och sparkar folk. Nu läggs kreatörernas egna favorittidning Creativity ned som egen papperstidning.


Ämnen i artikeln:

Creativity

Efter 23 år och åtskiliga intervjuer med Lee Clow på TBWA\Chiat\Day och Alex Bogusky införlivas Creativity med sin systertidning Advertising Age. I vilken form och hur ofta är oklart liksom vad som händer med chefredaktören Teressa Iezzi.

Däremot blir sajten Creativity Online kvar och ska byggas ut enligt e-post som gått ut till prenumeranterna.
Förra hösten sade Adweek Media Group upp 19 anställda och Adweek gjordes om till en vrannanveckotidning.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Creativity

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.