Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Creuna tar hem Semper

Publicerad: 18 mars 2011, 11:51

Sveriges maknadsledande barnmatstillverkare, Semper, har utsett Creuna till huvudbyrå inom digitala kanaler. – Nu ska vi ta ett helhetsgrepp om Sempers digitala närvaro, säger Karl-Johan Ekbom, cd på Creuna.


Ämnen i artikeln:

CreunaSemper

Karl-Johan Ekbom

Sveriges marknadsledande barnmatstillverkare, Semper, har utsett Creuna till huvudbyrå inom digitala kanaler.
– Nu ska vi ta ett helhetsgrepp om Sempers digitala närvaro, säger Karl-Johan Ekbom, cd på Creuna.

Creuna blir huvudbyrå för barnmatstillverkaren Sempers digitala kommunikation och kommer att ha hand om strategi, koncept, design och teknik åt företaget.
– Vi vill knyta an till målgruppen genom att skapa ett engagemang. Vi kommer att arbeta med sociala medier, kampanjer, webbplatsen och det mobila spåret, säger Karl-Johan Ekbom.

De första konkreta resultaten av samarbete kommer att synas i maj genom bland annat lansering av kampanjer och närvaro och sociala medier.

– Den digitala marknadsföringen är oerhört viktig för oss. Vi vill vara nära föräldrarna och har medvetet gått över från att driva trafik till vår egen sajt till att prata med konsumenterna där de själva befinner sig, säger Vesna Lindkvist, digital manager på Semper.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

CreunaSemper

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.