Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Croneman fäller dom över 20 år av Guldäggsvinnare: ”Lika ängslig som hela Innerstadsstockholm”

Reklam bedöms i bästa fall på reklamtävlingar. Men det är sällan som den utsätts för riktig kritik. Därför bad vi film- och tv-kritikern Johan Croneman att titta på guldäggsvinnare genom åren.

Publicerad: 27 oktober 2022, 13:57

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Johan Croneman är inte jätteroad av modern reklam.

Foto: NILSSON NILS PETTER/Aftonbladet


Ämnen i artikeln:

NyheterReklamGuldägget

Jag ser om några kvasiintellektuella filmer från 80-talet och funderar på vad det var som fick en hel kritikerkår att gå ner i spagat. Filmer som klassikerstämplades – riktigt pretentiös

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

NyheterReklamGuldägget

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev