Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Crossmedia köper webbolag

Publicerad: 10 september 2010, 07:51

Crossmedia har köpt webbmanualbolaget Emanuel av grundaren Håkan Jelk.
– Nästa steg kommer att bli ytterligare förvärv, till exempel inom webbproduktion, säger Eric Francia, grundare av Crossmedia.


Crossmedia är en koncern som sysslar med effektiviseringen av marknadsföringsmaterial. Koncernen innehåller vars produktionsbyrån C2och marknadsanalysbolaget Brand Airport.

Nu köper de ännu ett nischbolag: webbmanualbolaget Emanuel.

– De har varit ledande i den nischen. Emanuel har de pedagogiska kunskaperna. Det är egentligen den biten vi är ute efter. Personalen har tio års erfarenhet av hur man gör onlinemanualer, säger Eric Francia.

– Båda bolagen stärker sin ställning. Genom den här affären blir ett plus ett tre. Emanuels kunder efterfrågar vad Crossmedia har och våra det de erbjuder.

Köpesumman är hemlig men består både av optioner i Crossmedia och reda pengar.

Ulrika Fjällborg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.