Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Crowdsourcingbyrå” ska ta fram bästa reklamen

Publicerad: 12 augusti 2010, 06:34

Vill du ha en plats i reklamtävlingen Andy Awards jury? Nu har alla chansen.
Tävlingsledningen ska ”crowdsourca” fram reklam för Andy Awards och den som har bästa bidraget vinner en plats i juryn.


Ämnen i artikeln:

Andy Awards

Förra året ”crowdsourcades” den nya juryn för reklamtävlingen Andy Awards, som arrangeras av The Advertising Club of New York, fram. Alla hade möjlighet att rösta på ett hundratal namn som presenterades på Andy Awards sajt. Till mångas besvikelse slutade det med att de vanliga stjärnkreatörerna på storbyråerna fick plats i juryn.

Möjligtvis var urvalet för smalt. För nu fördjupar tävlingsledningen letandet efter en ny jury och gör det genom att fördjupa ”crowdsourcing” som verktyg. Tillsammans med ”crowdsourcingbyrån” Victors & Spoils ska man ta fram den bästa reklamen som uppmanar kreatörer att skicka in sina bidrag till Andy Awards.

Bästa idén blir reklamen för Andy Awards 2011 och kreatören med vinnande idé får en plats i Andy Awards jury.
– Med den här kreativa utmaningen hoppas vi att öka det interationella deltagandet i Andy Awards. Genom att engagera människor över hela världen och göra det möjligt för dem att delta i ett branschforum som Andys hoppas vi öppna dörrar för morgondagens kreativa ledare, säger Ty Montague, kreativ chef på JWT och ordförande för Andy Awards.

Fotnot: Crowdsourcing är en metod att ta in allmänhetens omdömen och förslag till problemlösning.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Andy Awards

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.