Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Cyber/Integrated-nomineringarna i Young Lions Sweden

Publicerad: 17 maj 2011, 07:42

De tävlande i svenska uttagningen till Cannes Young Lions har delats upp i de tre kategorierna print, cyber/integrated och media.
De har alla arbetat mot en brief för årets uppdragsgivare ThinkStock. Syftet var att öka kännedomen om varumärket och produkterna bland målgruppen yrkessamma kreatörer.
I dag presenteras nomineringarna i kategorin: Cyber/Integrated.


Ämnen i artikeln:

Young Lions Sweden

Nominerade kategori Cyber/Integrated:

Team: Lisa Rytter, Springtime och Mandarva Mörner-Hansen, SAAB
Bidrag: Thinkstock #yourlifeinphotos
Länk: http://www.youngcreatives.com/sweden/work/I9QLVE

Team: Carl Fredrik Jannerfeldt, BBDO och Alfred Malmros, Anomaly
Bidrag: Thinkstock Good Thinking
Länk: http://www.youngcreatives.com/sweden/work/RRWOQZ

Därmed har samtliga nomineringar presenterats. De övriga finns nedan (publicerade sedan tidigare):

Nomineringarna i kategorin Media:

Team: Gustav Johansson och Tomas Nilsson - Markus Reklambyrå
Bidrag: Thinkstock Portfolios
Länk: http://www.youngcreatives.com/sweden/work/DX8PMB

Team: Lisa Rytter, Springtime och Mandarva Mörner-Hansen, SAAB
Bidrag: Thinkstock #yourlifeinphotos
Länk: http://www.youngcreatives.com/sweden/work/I9QLVE

Nominerade kategori Print:

Team: Tobias Nilsson och Joakim Larsson - Rewir
Bidrag: Thinkstock The Story is in the Details.
Länk: http://www.youngcreatives.com/sweden/work/06I6U8

Team: Viktor Jacobsson och Andreas Ekelund – Berghs School of Communication
Bidrag: Thinkstock Make your own image
Länk: http://www.youngcreatives.com/sweden/work/8SEFCI

Prisutdelningen äger rum den 19 maj i samband med Resumébaren på Josefinas på Djurgåren i Stockholm. 

Juryn som bestämmer vilka som ska representera Sverige i Cannes:    
-       Tom Beckman, creative director Prime PR (juryordförande)
-       Lotta Mårlind, art director Garbergs
-       Magnus Jakobsson, copywriter DDB Stockholm
-       Ulrika Good, copywriter CP+B Europe
-       Fredrik Svensson, grundare och partner Naked Comms
-       Martin Cedergren, creative director Åkestam Holst

Den internationella reklamfestivalen Cannes Lions hålls 19-26 juni.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Young Lions Sweden

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.