Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

D&AD lanserar adblocker: "Folk hatar dålig reklam"

Publicerad: 3 Juni 2015, 13:51

Med The Ad Filter slipper du se dålig reklam

Foto: D&AD

Brittiska D&AD har förstått att folk hatar Youtube-reklam, och släpper därför en egen version av AdBlocker som tar bort de sämsta filmerna.


Att många irriterar sig på reklam är inget nytt, och att blockeringstjänsten AdBlock växer så det knakar är bara en naturlig följd. För att ändra på den negativa inställningen till reklam lanserar nu därför den brittiska branschorganisationen D&AD en egen reklamblockerare – The Ad Filter.

Genom att använda The Ad Filter byts all reklam på webben ut mot de senaste årens vinnare i D&AD:s stora reklamtävling. Syftet är att främja högkvalitativa och inspirerande reklamer.

”Vi vill visa att människor inte alls hatar reklam i sig, utan att de hatar dålig reklam”, förklarar Olivier Apers, creative director på BETC Paris som producerat kampanjen i samarbete med D&AD.

The Ad Filter är ett tillägg som fungerar för både Chrome och Firefox. Du kan ladda ned Ad Filter här.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.