Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

D&AD och The Guardian startar festival

Publicerad: 26 April 2018, 07:50

2019 kommer D&AD och The Guardian att anordna en festival som kommer samla alltirån företagsledare till kreatörer för att hylla kreativitet i ett digitalt landskap.


Ämnen i artikeln:

D&ADReklamThe Guardian

Tidigare i veckan annonserades vinnarna i årets upplaga av den prestigefulla reklamtävling D&AD.

Nu annonserar D&AD att man inleder ett partnerskap med brittiska tidningen The Guardian och lanserar en ny festival som ska belöna design och reklam.

Festivalen, som anordnas i London, har sin premiär 2019 och kommer att samla alltifrån företagsledare till kreatörer inom film, reklam, spel, musik, mode och arkitektur.

– Vårt partnerskap parar ihop två av de mest respekterade, långvariga och trovärdiga företagen inom den kreativa världen. I en tid när den digitala disruptionen, automation och AI påverkar varje bransch är det tydligt att kreativitet inte bara är viktigt inom media, annonsering och design – det är en vital del för alla typer av bolags långsiktiga strategi, säger Guardian Media Groups vd David Pemsel i ett pressmeddelande.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

D&ADReklamThe Guardian

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.