Reklam
D&AD och The Guardian startar festival
Publicerad: 26 april 2018, 07:50
2019 kommer D&AD och The Guardian att anordna en festival som kommer samla alltirån företagsledare till kreatörer för att hylla kreativitet i ett digitalt landskap.
Tidigare i veckan annonserades vinnarna i årets upplaga av den prestigefulla reklamtävling D&AD.
Nu annonserar D&AD att man inleder ett partnerskap med brittiska tidningen The Guardian och lanserar en ny festival som ska belöna design och reklam.
Festivalen, som anordnas i London, har sin premiär 2019 och kommer att samla alltifrån företagsledare till kreatörer inom film, reklam, spel, musik, mode och arkitektur.
– Vårt partnerskap parar ihop två av de mest respekterade, långvariga och trovärdiga företagen inom den kreativa världen. I en tid när den digitala disruptionen, automation och AI påverkar varje bransch är det tydligt att kreativitet inte bara är viktigt inom media, annonsering och design – det är en vital del för alla typer av bolags långsiktiga strategi, säger Guardian Media Groups vd David Pemsel i ett pressmeddelande.