Reklam
Då: fest Nu: sorg
Publicerad: 8 april 2010, 13:41
Här är bilden som vittnar om tvära kast i reklambranschen. Den 18 februari firade Farfar sitt 10-årsjubileum med en lyxlunch i direktsändning på webben. Då fanns inga tecken på den massflykt och nedläggning som väntade.
Ämnen i artikeln:
FarfarMH
Magnus Helander
Det var då. Den 18 februari hade Farfars medarbetare glada miner när 10-årsjubileet firades.
Den 18 februari 2000 grundades Farfar av Matias Palm-Jensen, Nicke Bergström, Per Näsholm och Anders Gustavsson. Byrån har vúnnit två digitala grand prix i reklam-VM Cannes Lions
På tioårsdagen firade Farfar med att äta festlig lunch i sina lokaler, med skumpa och ballonger.
Inget tydde då på att den Aegis-ägda byrån skulle läggas ner bara en och en halv månad senare.
Grundaren Matias Palm-Jensen var med på firandet – kort därefter hoppade han av. Därefter sa en mängd medarbetare upp sig.
I dag fick den kvarvarande personalen beskedet att byrån skrotas.