Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Då: fest Nu: sorg

Publicerad: 8 april 2010, 13:41

Här är bilden som vittnar om tvära kast i reklambranschen. Den 18 februari firade Farfar sitt 10-årsjubileum med en lyxlunch i direktsändning på webben. Då fanns inga tecken på den massflykt och nedläggning som väntade.


Ämnen i artikeln:

Farfar

Det var då. Den 18 februari hade Farfars medarbetare glada miner när 10-årsjubileet firades.

Den 18 februari 2000 grundades Farfar av Matias Palm-Jensen, Nicke Bergström, Per Näsholm och Anders Gustavsson. Byrån har vúnnit  två digitala grand prix i reklam-VM Cannes Lions

På tioårsdagen firade Farfar med att äta festlig lunch i sina lokaler, med skumpa och ballonger.

Inget tydde då på att den Aegis-ägda byrån skulle läggas ner bara en och en halv månad senare.

Grundaren Matias Palm-Jensen var med på firandet – kort därefter hoppade han av. Därefter sa en mängd medarbetare upp sig.

I dag fick den kvarvarande personalen beskedet att byrån skrotas.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Farfar

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.