Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Dag 2: Byråtoppen i Cannes

Publicerad: 17 juni 2013, 19:06

Cannes Lions 2013.

Foto: Magnus Helander.

Dag två i Cannes Lions är till ända. Sverige kan räkna hem 11 lejon totalt sett, men ännu inget i den finaste valören.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Hittills har vinnarna i fyra kategorier offentliggjorts: Creative effectiveness, Direct, Promo & Activation och PR. Sverige vinner lejon i alla kategorier förutom den förstnämnda.

I ytterligare fem kategorier har nomineringarna släppts: Innovation, Mobile, Outdoor, Press och Media.  

Bäst utdelning har Prime fått än så länge. Samtliga av deras fyra nomineringar i PR resulterade i lejon. Åkestam Holst kammar också hem fyra lejon – alla i brons.

De svenska byråerna har hittills belönats med elva vinster: två silver och nio brons.

Byråtoppen
Prime PR – 1 silver, 3 brons (4 nomineringar)
The Fan Club – 1 silver (2 nomineringar)
Åkestam Holst – 4 brons (10 nomineringar)
RBK – 1 brons (6 nomineringar)
INGO, 1 brons (3 nomineringar)
DDB Stockholm – 5 nomineringar
Forsman & Bodenfors – 4 nomineringar
Mobiento – 2 nomineringar
CP+B, TBWA, Naked, Deportivo, Ester – 1 nominering

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.