Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Dags för Folksam att bli mer positivt"

Publicerad: 27 Januari 2010, 07:29

Åkestam Holst tar över som reklambyrå för Folksam efter ANR BBDO. Uppdraget beräknas vara värt 7 miljoner kronor i byråarvode årligen. – Det är dags att Folksam blir lite mer positivt i sin kommunikation, säger byråns vd Göran Åkestam till Dagens Industri.


Ämnen i artikeln:

Åkestam Holst

Göran Åkestam. Foto: Sören Andersson.

Folksam ska nu med hjälp av Åkestam Holst gå igenom kommunikationsstrategin från grunden. Den första kampanjen ska komma i höst, skriver DI.

Folksams före detta byråer SWE och ANR tog fram koncept som ”Motståndskraft och ”Spelar roll” – de skrotas nu.

Göran Åkestam tycker att Folksam ska lyfta fram ”de poitiva effekterna av bolagets samhällsangagerade arbete”.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Åkestam Holst

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.