Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 27 januari 2010, 07:29
Åkestam Holst tar över som reklambyrå för Folksam efter ANR BBDO. Uppdraget beräknas vara värt 7 miljoner kronor i byråarvode årligen. – Det är dags att Folksam blir lite mer positivt i sin kommunikation, säger byråns vd Göran Åkestam till Dagens Industri.
Ämnen i artikeln:
Åkestam HolstGöran Åkestam. Foto: Sören Andersson.
Folksam ska nu med hjälp av Åkestam Holst gå igenom kommunikationsstrategin från grunden. Den första kampanjen ska komma i höst, skriver DI.
Folksams före detta byråer SWE och ANR tog fram koncept som ”Motståndskraft och ”Spelar roll” – de skrotas nu.
Göran Åkestam tycker att Folksam ska lyfta fram ”de poitiva effekterna av bolagets samhällsangagerade arbete”.
Magnus Helander
Ämnen i artikeln:
Åkestam Holst