Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Dags för sommarrea – då byter Cdon byrå

Publicerad: 28 april 2008, 11:32

Det blev McCann Malmö som drog längsta strået när Cdon gick ut i en upphandling för att välja ny reklambyrå.


– Vi har kört med samma koncept i rätt många år nu och vi kände att vi ville ha en ny idé, säger Johannes Leppänen, operativ chef på Cdon.

Cdon har tidigare gjort det mesta av idé- och koncept själva. Sedan har de anlitat en byrå för produktionen. Men nu i vår var det dags att ta in en reklambyrå. Konavalenko, The Fan Club och McCann Malmö tävlade om uppdraget som i ett första skede gällde sommarrean. Det gällde också att kunna kommunicera ett allt bredare produktutbud.
– McCann Malmö förstod oss bäst. Vi ville bryta vårt gamla mönster och få in lite nya element. Det McCann presenterade kan vi använda både för rean och senare.

Ansvariga på CDON.COM är Johannes Leppänen, Fredrik Bengtsson och Sofia Saile.

Arbetsgruppen på McCann Malmö består av: Klas Tjebbes, Emma Andersson (produktionsledare), Gunnar Peterson (copy) och Björn Lindén (ad).

Tobias Rydergren

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.