Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Dåliga investeringar

Publicerad: 3 september 2010, 14:40

Riksgälden kör igång en ny kampanjperiod på måndag. Men redan nu kan Resumé presentera nyheterna i Storåkers kampanj. Nutid istället för 90-tal och dåliga investeringar är de två stora nyheterna.


Ämnen i artikeln:

RiksgäldenStoråkers McCann

Storåkers och Riksgälden har framgångsrikt kört sitt koncept ”Dåliga förlorare”.

Senast i Guldägget vann bland annat kampanjen integrerat- kategorin.

Nu är konceptet tillbaka, med en hel del nyheter. 90-tals-maneret har bytts ut till nutid.

I två filmer, ”  Plastglassen” och ”Van Gogh” ser man två stycken som gjort två, minst sagt, tvivelaktiga investeringar.Payoffen: Var noga med var du placerar dina pengar.

Filmerna har gjorts i 30-sekunders varianter. Van Gogh varianten har även gjorts i en 140 sekunders lång variant.

Inom kort släpps försäljningen av nya premieobligationer. Syftet med filmerna är att obligationerna ska ligga ”top of mind” hos konsumenterna.

Filmerna börjar gå på måndag i nästa vecka i TV4 och dess underkanaler.

Fakta

Arbetsgrupp Storåkers
Robert Nygren, Projektledare
Mirja Hjelm, Produktionsledare
Ola von Bahr, ad
Christian Heinig, copy
Eric Moretti, Original

Uppdragsgivare: Christin Dylén, Riksgälden

Produktionsbolag – Callboy
Max Vitali, regissör
Nils Ljunggren, producent

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.