Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Dämpad dansk reklamtillväxt

Publicerad: 3 november 2011, 13:06

IRM:s prognos för den danska reklammarknaden

IRM har för första gången presenterat en prognos för den danska reklammarknaden. Man spår att tillväxten på den danska reklammarknaden dämpas framöver.


I IRM:s prognos över den danska reklammarknaden spår man i år en tillväxt på 6,4 procent, där första halvåret står för merparten. Andra halvåret blir svagare och nästa år blir tillväxten än svagare, 2,2 procent.

Enligt prognosen kommer internet att stå för en större andel än tidigare. TV- och radioreklam kommer att öka, men gratistidningarna blir förlorare.

Emanuel Videla

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.