Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 4 Februari 2013, 13:18
Danicas nya kampanj - Det långa loppet
Danica Pension körde igång hälsoinitiativet Danicas Vänner i början av förra året. Nästan exakt ett år senare går man med hjälp av Youme ut med nya satsningen – Det långa loppet. Tanken är att koppla samman motion med välgörande ändamål och på så sätt få fler att röra på sig.
Ämnen i artikeln:
Youme Agency– Vi på Danica Pension är övertygade om att träning, precis som pensionssparande, är en långsiktig investering. Och att en bättre pension inte bara handlar om pengar utan också om ork och kraft att kunna njuta av sitt sparande den dag man slutar arbeta, säger Claes Carlson vd på Danica Pension i en kommentar.
Han menar också att det är just därför som Danica Pension gärna satsar extra på saker som inspirerar till ett hälsosamt liv.
Danica Pension drog igång sitt hälsoinitiativ Danicas Vänner i början av förra året. Danica gick även ut med en film producerad av B-Reel, där en ung kvinna ger sig ut för att jobba och när hon drar av sig träningshuvan är hon en äldre dam.
Uppföljaren, Det långa loppet, går ut på att få fler att röra på sig och är ett samarbete med en Sveriges större träningssajter Funbeat.
Enkelt förklarat hämtar Danica träningsdata från Funbeat - ju fler kilometrar desto större bidrag till välgörande ändamål.
Första målet är 25 000 kronor till Hjärt- Lungfonden.
Det långa loppet är gratis och går också att följa i realtid här.
Danica Pension är Danmarks största och äldsta försäkringsbolag med 150 år på nacken. Danica Pension etablerade en verksamhet i Sverige så sent som 1999.
Uppdragsgivare:
Malena Lundin
Arbetsgrupp YouMe Agency:
Kundansvarig: Rodrigo Pozo Graviz
Operativ projektledare: Anna Wallin
Creative director: Martin Johansen
Art Director: Kalle Berglind
PR: Lovisa Nilsson
Produktionsassistent: Sanna Andersson
Produktion:
Initiativet producerades tillsammans med Society 46, Brikk och Bannerboy.
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
Youme Agency