Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Danny Saucedo frontar kinesiskt mobilmärke

Publicerad: 4 April 2017, 11:23

Danny Saucedo.

Foto: Pressbild

Huawei storsatsar på den svenska marknaden. Efter Petter har det nu blivit Danny Saucedos tur att kampanja för varumärket.


Ämnen i artikeln:

Danny SaucedoReklamkampanjPR-ByråerAgencyHuaweiDigitalbyråerThe Amazing Society

Resumé har tidigare rapporterat om rapparen och entreprenören Petters insatser för kinesiska Huawei. Då var det Isobar som var byrån bakom. Nu har varumärket plockat in pr-byrån Agency och den digitala byrån The Amazing Society för att lansera flaggskeppsmodellerna P10 och P10 Plus. Som dragplåster har de anlitat artisen Danny Saucedo.

I den nya kampanjen "The Perfect Portrait" utforskar Danny hur den perfekta porträttbilden skapas. Kameran i de nya telefonerna är framtagen i samarbete med det klassiska kameramärket Leica.
– Vi fotar mer än någonsin och är sjukt självmedvetna på ett sätt som vi inte tidigare varit, perfekt är ett faktum som ett begrepp och mer aktuellt än någonsin. De flesta jagar perfektion och ser världen genom filter. Det är spännande att utforska vad som finns där bakom och inse att det som vid första anblicken inte framstår som perfekt alla gånger, faktiskt kan vara det, säger han om sitt reklamsamarbete.

Huaweis svenske marknadschef Peter Lundqvist:
– Varje människa bär på en historia och när det kommer till att fånga den är det just de små detaljerna och nyanserna som gör skillnad. Att göra den här satsningen tillsammans med Danny kändes självklart. Han är en person som ständigt står i rampljuset, porträtteras och granskas och han om någon är bekant med de utmaningar vi handskas med idag.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.