Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Dansk byrå hjälper Lantmännen Cerealia

Publicerad: 3 november 2008, 13:20

Idag är det premiär för den första reklamfilmen för Lantmännen Cerealias ekologiska sortiment. Bakom kampanjen står den danska reklambyrån Norgård och Mikkelsen.


Under hösten lanserar Lantmännen Cerealia sitt ekologiska sortiment AXA Kornkammaren i Sverige. Produkterna har funnits i Danmark sedan 1989 men från och med nu säljs de även på den svenska marknaden.

– Vi har valt att samla alla ekologiska produkter under ett och samma varumärke, det vill säga AXA Kornkammaren. I kampanjen vill vi visa ett samspel med naturen, säger Annika Flink, projektledare för AXA Kornkammaren.

Lanseringen sker med hjälp av en kampanj som startar i tv idag, måndag. Reklamfilmerna, totalt två stycken framtagna av den danska byrån Norgård och Mikkelsen, kommer att visas på TV4, TV4 Plus och TV4 Fakta.

– Det här är en stor nordisk satsning. Förutom Sverige håller vi även på att lansera produkterna på den norska marknaden. I grund och botten är det samma kampanj som kommer att gå i både Norge och Sverige fast med en viss lokal anpassning, säger Annika Flink.
Filmerna visar att AXA Kornkammaren, som består av frukostprodukter, pasta, mjöl, gryn och brödmix, är Lantmännen Cerealias ekologiska sortiment.

Kampanjen kommer till en början att gå vecka 45 och 46. Sedan kommer kampanjen att återkomma under våren 2009 och även ytterligare en gång senare under året.

– Vi kompletterar med annonser i vecko- och fackpress, online samt demo i butik och stortavlor.

Vilka ser ni som konkurrenter?
– Vi ser tre segment: ekologiska produkter med fightingpriser som till exempel Icas sortiment, premium som till exempel  Saltå Kvarn och medium, som vi vill vara. Det vill säga bra produkter som alla ska ha råd med, säger Annika Flink.

Lantmännen Cerealia

Reklambyrå: Norgård och Mikkelsen
Filmproduktion: Norgård och Mikkelsen
Mediebyrå: Vizeum
PR-byrå: Mahir PR

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.