Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Danskar håller ”krismöte” efter svensk sågning

Publicerad: 1 augusti 2013, 11:04

Matias Palm-Jensen.

(UPPDATERAD) Den svenske reklamprofilen och ”kvartsdansken” – Matias Palm-Jensen – sågade dansk reklamkreativitet under Cannes Lions. Nu har danskarna i branschen tagit åt sig så mycket av kritiken att de i september anordnar ett särskilt seminarium, kallat ”Ny dansk kreativitet”, dit Matias Palm-Jensen blivit inbjuden.


Ämnen i artikeln:

Matias Palm-JensenCannes Lions

Under Cannes Lions uttalade sig Farfar-grundaren Matias Palm-Jensen, numera Norden-chef för McCann, i den danska branschtidningen Bureaubiz om den magra danska utdelningen i reklam-VM.

Matias Palm-Jensen, som var juryledamot i mobilkategorin, menade att den danska kreativiteten ligger i toppklass när det gäller design, mat och film – men inte reklam. Han betonade att det finns många mycket skickliga danska reklamkreatörer, men att dessa på något sätt kvävs i processen och Danmark därmed halkat efter i kreativ höjd.

Efter Palm-Jensens uttalande har nu Creative Circle i Danmark beslutat sig för att anordna semnariet ”Ny dansk kreativitet” i september, med plats för 500 deltagare, skriver Bureaubiz.

Matias Palm-Jensen har bjudits in som gästtalare.

– Det har varit en konstruktiv och het debatt i Danmark efter det man  initialt tyckte var ett påhopp. Och självklart har jag tackat ja till  att vara keynote speaker, meddelar han.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.