Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Danskarna gör det igen: Uppmanar till semestersex

Publicerad: 16 November 2016, 13:24

Ving i Danmark fortsätter att uppmuntra danskarna till semestermys under konceptet "Do it for Denmark". Den här gången är det seniora resenärer som uppmanas att njuta lite extra.


Ämnen i artikeln:

DanmarkVing

"Do it forever" lyder budskapet i danksa Vings senaste kampanj signerad Robert/Boisen & Like-minded. Koncepetet "Do it for Denmark" har varit uppmärksammat sedan lanseringen och rönt internationell publicitet. Spies Rejsers, som resebolaget heter i vårt grannland, har en kampanjchef som påvisar att de genom sin kommunikation lyckats få upp födelsetalen i Danmark. Det skriver danska Markedsforing.

I den senaste och sista kampanjen ligger fokus på den äldre målgruppen. Spies Rejser använder kampanjen för att sälja in sitt ny lojalitetsprogram för föräldrar i den äldre målgruppen som har tid och råd att resa. Programmet ger rabatt på exotiske resemål i resten av livet vilket, enligt reklambudskapet, ska hjälpa kunderna att hålla kärlekslivet levande.

Enligt resebolagets administraiva chef Jan Vendelbo sitter de på undersökningar som visar att danskarna har mer sex på semetsern än på hemmaplan.

Så sent som  i veckan belönades den första kampanjen i det sexiga konceptet med IPA Effectiveness Award. Kampanjerna har hittills genererat ett pr-värde på 10 miljoner danska kronor och fått över 1000 artiklar internationellt i allt ifrån Playboy till Washington Post.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

DanmarkVing

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.