Reklam
Därför är reklamens storhetstid förbi: ”Känner oro för att bränna kredibilitet genom att jobba kommersiellt”
På 1980-talet skrev Björn Schumacher upprorisk pamflett om reklam. Då var reklam spännande. 35 år senare rycker hans dotter Kitty på axlarna och flyttar till Berlin. I dag tycker bara två procent av svenskarna att reklamare är ett högstatusyrke. Varför blev det så?
Publicerad: 11 april 2023, 12:35
Kitty och Björn Schumacher. Båda kreatörer men på olika sätt. Foto: Peter Jönsson
När Björn Schumacher var ny i branschen älskade han reklam. Han älskade och brydde sig så mycket om den att han tillsammans med kompisen och kollegan Lars Forsberg skrev pamfletten
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.