tisdag6 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Därför är reklamens storhetstid förbi: ”Känner oro för att bränna kredibilitet genom att jobba kommersiellt”

På 1980-talet skrev Björn Schumacher upprorisk pamflett om reklam. Då var reklam spännande. 35 år senare rycker hans dotter Kitty på axlarna och flyttar till Berlin. I dag tycker bara två procent av svenskarna att reklamare är ett högstatusyrke. Varför blev det så?

Publicerad: 11 april 2023, 12:35

Ämnen i artikeln:

ToppnyheterKitty SchumacherBjörn SchumacherBeckmans DesignskolaReklam

Kitty och Björn Schumacher. Båda kreatörer men på olika sätt. Foto: Peter Jönsson

När Björn Schumacher var ny i branschen älskade han reklam. Han älskade och brydde sig så mycket om den att han tillsammans med kompisen och kollegan Lars Forsberg skrev pamfletten

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev