Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Därför byter han byrå - igen

Publicerad: 1 Oktober 2014, 09:38

Karl Wikström.

Foto: Volt.

DDB:s Head of Creative Development, Karl Wikström, lämnade DDB i maj i år för en tjänst som strateg på Made to Order – DDB äger 40 procent av byrån. Nu lämnar han byrån för en liknande tjänst på Volt.


Ämnen i artikeln:

DDBVoltHenrik Stampe

- Jag lämnade Made to Order eftersom jag tidigt konstaterade att många strategiska lösningar tog kort tid att lösa. Det var helt enkelt en obalans mellan min förmåga och mängden av arbetsuppgifter, säger Karl Wikström.

Han lämnade DDB efter fem år för gå över till just Made to Order – DDB äger idag 40 procent av byrån.

Karl Wikström uppger att Made to Order fokuserar på produktionsintensiva kunder – framförallt inom mode och retail.

Fick du sparken?
- Nej, vi fattade ett gemensamt beslut och det känns som att vi jobbar bra ihop, säger Karl Wikström.

Han blir nu strateg på Volt i stället – företaget har arbetat hårt med att utveckla byrån strategiskt, kreativt och operativt under de närmaste 1,5 åren.

Målet är att bli en av Sveriges mest "respekterade och belönade reklambyråer".
- Det känns spännande. Volt vinner mycket pitcher och har en rad vassa jobb, säger Karl Wikström.

Volts nästa steg är ökat fokus på strategisk och kreativ utveckling för kunderna – Karl Wikström får en central roll i det arbetet.

- Karl har en gedigen strategisk och kreativ kompetens som våra kunder och byrån som helhet kommer ha stor glädje av. Han kommer in på byrån i ett mycket bra läge, säger Henrik Stampe, vd på Volt.

Byrån har idag kunder som Polarbröd, Hemglass, Ragn-Sells, Sibylla och Interflora.

- Volt är lite som stora byråer som Åkestam Holst och Forsman & Bodenfors var för tio år sedan. Man är på väg mot att bli något stort, säger Karl Wikström.

Karl-Johan Byttner


Ämnen i artikeln:

DDBVoltHenrik Stampe

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.