Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Därför byter Subway mediebyrå

Publicerad: 15 november 2010, 10:38

Målet: 100 restauranger i Sverige nästa år. Nu byter Subway mediebyrå. Bizkit ut – Mediacom in.


Ämnen i artikeln:

Subway

Eva Ekeberg, marknadschef på Subway.

Subways marknadschef Eva Ekeberg – som nyligen blev ”Årets marknadschef” i kategorin snabbmat i Resumés tävling ”Sveriges 101 bästa marknadschefer – berättar att kedjan i dagsläget har runt 70 restauranger i landet – nästa år ska man nå 100.

Marknadsföringsbudgeten är starkt begänsad. Franchiseägarna bidrar med 4,5 procent av omsättningen till nationell och regional marknadsföring. I år ligger den budgeten på cirka 10 miljoner kronor.

Kedjan kommer att öka ytterligare några miljoner i media nästa år i takt med att man öppnar fler restauranger och man kommer att satsa på webb-tv och sponsring av tv-program.

Mitt under expansionen byter nu Subway mediebyrå. Man avslutar samarbetet med Bizkit till förmån för Mediacom Göteborg.

– Vi har varit jättenöjda med Bizkit, de har gjort ett bra jobb. Men Subway internationellt vill jobba med Mediacom i Europa. Mediacom har ett större nätverk som vi är beroende av, säger Eve Ekeberg.

Subways reklambyrå är Momentum i Göteborg som har uppdragen för Sverige. Norge och Holland.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Subway

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.