Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Därför duger inte vd:n för Nordnets reklam

Publicerad: 14 November 2014, 10:43

Bild ur filmen.

Nordnet vill stå för transparens i den nordiska bankvärlden. Det manifesteras i de nya reklamfilmerna som Fortune har tagit fram. Det framgår bland annat skådespelaren tycker att han snyggare än vd:n.


Ämnen i artikeln:

NordnetFortune

Ett klassiskt grepp i reklamfilmer är att ta in skådisar som spelar "vanliga anställda". Det har också Nordnet gjort i de nya filmerna. Men istället är de fullkomligt öppna med att Danny Fehsenfeld, en av USA:s mest erfarna reklamskådespelare, just bara är inhyrd.

Syftet är att lansera bankens nya koncept "Transparent banking" som kommunicerar den öppenhet Nordnet vill stå för. Till stöd har de en undersökning som visar att 95 procent av svenskarna anser att det är viktigt att deras bank är transparent, men bara 66 procent tycker att deras bank faktiskt är det.   

Reklamkonceptet kommer att synas i alla nordiska länder. Parallellt med det sjösätter Nordnet också en blogg som ska visa hur de arbetar med att öka öppenheten.

Arbetsgrupp
•         Produktionsbolag: Joakim Thörn Filmproduktion
•         Regissör: Joakim Thörn
• Producent: Mats Wolger, The Producers
•         AD: Ola von Bahr
•         Copy: Christian Heinig
•         Projektledare: Isabelle Lewenhaupt

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

NordnetFortune

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.