Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Därför går Electrolux ut i storpitch

Publicerad: 10 Februari 2012, 08:40

Electrolux går ut i en storpitch. Nuvarande byrån, Lowe Brindfors är inbjudna för att slåss om uppdraget.


Ämnen i artikeln:

ElectroluxLowe Brindfors

– Vi har skickat ut en ”Request for information, säger Erik Zsiga, presschef på Electrolux till Resume.se.

Varför går ni ut i pitch?
– Vi har ett par stora lanseringar på väg ut, och det här är ett bra tillfälle att se över våra samarbeten, och se hur vi kan jobba effektivast.

Lowe Brindfors, som haft Electrolux uppdraget ett antal år, och vann uppdraget 2008 är inbjudna till att slåss om kunden.

Hur mycket pitchen är värd, vill inte Electrolux svara på, enligt utländsk media värderas uppdraget till drygt 30 miljoner kronor årligen. När Lowe Brindfors tog hem uppdraget var det värt runt 45 miljoner kronor.

Fram till den 10 februari kan byråer anmäla sitt intresse att vara med i upphandlingen.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

ElectroluxLowe Brindfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.