Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Därför gråter reklamprofilen när han snackar om gig-ekonomi

Publicerad: 19 April 2017, 09:43

Jarmo Mäkinen gråter ut i Ukko.se:s reklamfilm

Vi känner Jarmo Mäkinen för hans pang-på-röbetan-stil i reklamfilmerna för K-Rauta. Här visar han upp en annan sida.


Ämnen i artikeln:

Frilans

Filmerna med Jarmo Mäkinen lanseras i dagarna och löper under våren. Syftet är att skapa kännedom för tjänsten Ukko.se på den svenska marknaden.I Finland är verktygen som underlättar livet för enmansföretagare och frilansare marknadsledande med en omsättning på 50 miljoner euro. Bolaget grundades i Helsingfors för fem år sedan och har sedan dess haft en tillväxt på 680 procent.

Jarmo Mäkinen är en av ambassadörerna för varumärket. I filmerna ska han berätta om sitt arbete utifrån olika känslomässiga tillstånd.

Det här är den första i ordningen av filmerna som ska spridas via sociala medier.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Frilans

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.