Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Därför har den finska byrån skapat en parfym på medarbetarnas svett

Publicerad: 20 Augusti 2019, 11:31

Den digitala byrån Mirums kontor i Helsingfors har hittat på ett annorlunda sätt att locka kreativ talang. Byrån har samlat de anställdas svett och skapat Creative Essence – en parfym som skickas till de mest lämpade kandidaterna i rekryteringskampanjen.


Ämnen i artikeln:

MirumReklam

Som en del av sin rekryteringskampanj har Mirum Helsinki lanserat parfymmärket  Creative Essence, en parfym baserad på svetten från medarbetarna.

På sin hemsida skriver Mirum att Creative Essence är "en unik blandning av nyfikenhet, passion och svett som är omodifierat kombinerad med nordiska råvaror och design" och "utstrålar mångfald, ambition och en kreativ kultur, eftersom varje anställd i Mirum Helsingfors har haft möjlighet att släppa en droppe svett ".

Doften ska präglas av de 19 olika nationaliteter som arbetar på Mirum. Är du intresserad av doften? Då ska du söka jobb på byrån. Creative Essence skickas nämligen till de utvalda bland de som lagt upp sina CV:n

Syftet med rekryteringskampanjen är att "nå ut till de kreativa sinnena i design- och reklamvärlden och locka dem till Finland".

Creative Essence by Mirum Helsinki from Mirum Helsinki on Vimeo.

– Med Creative Essence vill vi illustrera hur hängivna Mirum Helsinki är när det kommer till att utveckla kreativiten. Parfymen talar på en mycket personlig nivå och tilltalar dem som vi tror kommer att gilla vår kultur, säger Lili Ermezei på Mirum Helsingfors den finska branschtidningen M&M.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

MirumReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.