Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Därför kallar Nordnet sina nya filmer för ”lågbudget”

Publicerad: 15 April 2015, 12:43

Spelade in via Skype.

Nordnets filmer under konceptet "Transparent banking" blev virala efter att ha fått snurr på Reddit. Nu följs de upp med två nya filmer som banken väljer att kommunicera som "lågbudget".


Ämnen i artikeln:

NordnetFortune

I samband med att Nordnet bytte reklamkoncept släppte de i höstas filmer där de var fullständigt öppna med att skådespelaren Danny Fehsenfeld var inhyrd. Med tilltaget ville Nordnet manifestera att de står för transparens. Banken fick stor snurr på filmerna i alla nordiska länder och de har över en miljon visningar på Youtube.

Nu spinner de vidare på konceptet. I två reklamfilmer som släpps i morgon vill Nordnet marknadsföra deras nya lån.

– jag är här för att berätta om det nya lånet från Nordnet. Uppenbarligen har det låg ränta - de vill inte flyga över mig från Los Angeles, säger skådespelaren Danny Feshenfeld i ena klippet.

Enligt Eva Trouin, Sverigechef på Nordnet, har de har varit kostnadsmedvetna vid inspelningen.

– Spridningen på den förra filmerna var ingenting vi hade räknat med, utan de fångades upp i amerikansk media. Vi hoppas så klart att de uppmärksammar våra uppföljande filmer också, säger Eva Trouin.

Ni pratar ju om att det är lågbudgetfilmer – vad kostade de att spela in?
– Vi betalade skådespelaren 80 000 kronor i arvode och själva filmerna spelades ju in via Skype.

Reklambyrå är Fortune.

Se filmerna här:

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

NordnetFortune

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.