Reklam
Därför lockas byråernas unga talanger till varumärken: ”Synen på inhouse förlegad”
Publicerad: 7 september 2021, 14:35
Nico Bonassi, Petter Swanberg, Digge Zetterberg Odh, Erik Filén och Rikard Lindér.
För tio år sedan var inhouse inget alternativ för avgångsstudenterna på Berghs. I dag driver profilstarka kreatörer egna varumärkessatsningar. Dessutom sägs den syftesdrivna viljan – att bidra till förändring – vara två anledningar till att allt fler talanger lämnar byråsidan efter bara några år. Läs om deras drivkrafter, förväntningar på branschen och erfarenheter.
Digitaliseringen efter finanskrisen har förändrat flera sidor av marknadsföringsbranschen i Sverige från grunden. En pågående trend är den ökade betydelsen av de egna kanalerna för varumärken i olika branscher. Inhousetrenden
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.