Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Därför lockas byråernas unga talanger till varumärken: ”Synen på inhouse förlegad”

Publicerad: 7 september 2021, 14:35

Nico Bonassi, Petter Swanberg, Digge Zetterberg Odh, Erik Filén och Rikard Lindér.

För tio år sedan var inhouse inget alternativ för avgångsstudenterna på Berghs. I dag driver profilstarka kreatörer egna varumärkessatsningar. Dessutom sägs den syftesdrivna viljan – att bidra till förändring – vara två anledningar till att allt fler talanger lämnar byråsidan efter bara några år. Läs om deras drivkrafter, förväntningar på branschen och erfarenheter.


Ämnen i artikeln:

Berghs School of CommunicationDigge Zetterberg Odh

Digitaliseringen efter finanskrisen har förändrat flera sidor av marknadsföringsbranschen i Sverige från grunden. En pågående trend är den ökade betydelsen av de egna kanalerna för varumärken i olika branscher. Inhousetrenden

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News