Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag07.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Därför minskar antal svenska bidrag till Cannes

Publicerad: 9 juni 2013, 21:20

Maja Siösteen, affärsområdeschef för event och tävlingar på Komm.

Antal svenska bidrag till stundande Cannes Lions minskar i år med 13 procent – från 777 till 676. För Resumé förklarar Maja Siösteen på Komm den svenska nedgången.


Ämnen i artikeln:

Maja SiösteenKommCannes LionsKOMM

När årets upplaga av Guldägget drabbades av färre inskickade bidrag kopplades nedgången till konjunkturläget. Även antal svenska bidrag till stundande Cannes Lions minskar i år.
Men totalt slår Cannes Lions rekord i antal inskickade bidrag.

– Antalet  bidrag till Cannes har minskat med nästan lika mycket som vi hade en  minskning på till årets Guldäggstävling. Förutom en rådande konjunktur  är byråer idag väldigt tävlingsvana, de har lärt sig vad som har en  chans och inte och gör därför en bättre och mer gedigen grovgallring  inför valet av vilka bidrag som ska tävla, säger Maja Siösteen på Komm till Resumé.

Cannes Lions drar igång på söndag.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.