Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Därför petade Comhem King

Publicerad: 15 oktober 2013, 14:24

Jessica Sjöberg.

Foto: Pressbild.

Comhems största kampanj någonsin, för plattformen TiVo, rullar på för fullt. Judit & Judit ingår inte i kampanjen. Comhems talesperson Jessica Sjöberg berättar nu varför.


Ämnen i artikeln:

KINGNetflixComhemJudit & Judit

Comhem har arbetat med King sedan 2008 och har också meddelat att King  är fortsatt huvudbyrå – trots att brittiska RKCR/Y&R kör hela  lanseringskampanjen av TiVO.

Comhem har kallat kampanjen för sin största någonsin.

Bolaget har heller inga produktioner med Judit & Judit i pipen för närvarande, enligt Jessica Sjöberg.
– Vi kände ett starkt behov av att göra något helt nytt i och med lanseringen av den nya tjänsten, säger hon.

Hon berättar att King var med och slogs om uppdraget, men förlorade striden.
–  Det är inte så att vi inte skulle vara nöjda med King, utan vi behövde  hitta ett koncept som låg nära produkten. TiVo har blivit en framgång på  den brittiska marknaden och därför kände vi att det var naturligt att  söka oss dit, säger Jessica Sjöberg.

Det är dock inte så att RKCR/Y&R har lanserat TiVo på den brittiska marknaden.
– Man har ändå kompetens om produkten eftersom den har funnits där på marknaden ett tag, säger Jessica Sjöberg.

Comhem har sett starkt ett behov med just TiVo att verkligen förklara vad tjänsten kan göra.
– Vi fokuserar på produkten och utgår från TiVO själv, säger Jessica Sjöberg.

Hon påtalar också att Judit & Judit kommer tillbaka i form av den redan producerade bredbandskampanjen senare i höst.

Några nya produktioner av Judit & Judit är alltså inte planerade i dagsläget.
–  Vi sätter snart igång med planeringen för nästa år. Vi kan ändå  konstatera att Judit & Judit är ett så framgångsrikt koncept där det  är otroligt att två reklamkaraktärer kan bli så älskade. Det är inget  man lämnar i första taget i alla fall, säger Jessica Sjöberg.

Vad har ni fått för reaktioner på TiVO-reklamen? Jag har hört att vissa tycker att den känns deppig?
–  Jag har väl mest fått reaktioner från närmaste omgivningen, men man  tycker att det är en fin film, med en ödmjuk framtoning och bra musik.  Vi ville ha fokus på individen och livet, säger Jessica Sjöberg.

Netflix är fullständigt dominerade i USA där TiVO har funnits länge.

Varför skulle det gå bättre här?
–  Den amerikanska marknaden ser annorlunda ut så det känns mer relevant  att titta på en snarlik marknad. Virgin Media lanserade TiVO i  Storbritannien 2011 och där är tjänsten en stor framgång, säger Jessica  Sjöberg.

Hon tycker heller inte att det går att jämföra Netflix med TiVO?
–  Vår vision är ju ett erbjuda en underhållningsplattform som fungerar  över alla kanaler och plattformar. Så det är lite som två världar. Vi  har faktiskt ett avtal med Netflix som innebär att vi integrerar deras  tjänst med TiVo i december, säger Jessica Sjöberg.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.