Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Därför skrotar varumärkena sina hållbarhetsmärkningar

Publicerad: 30 augusti 2021, 12:31

Åhléns Bra val och Lindex Sustainable Choice är två av de märkningar som skrotats i närtid.

Foto: BraunS

Antalet hemmagjorda hållbarhetsmärkningar har exploderat de senaste åren. Men det har visat sig att konsumenter har svårt att förstå vad märkningarna innebär. Nu skrotar flera stora varumärken sina gröna taggar.


Ämnen i artikeln:

HållbarhetLindexMiljöKlimatkrisen

Tredjepartsmärkningar som Svanen och Bra Miljöval har nog de flesta konsumenter koll på – om inte annat känner många igen de båda logotyperna med fåglar. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News