måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Därför skrotar varumärkena sina hållbarhetsmärkningar

Publicerad: 30 augusti 2021, 12:31

Åhléns Bra val och Lindex Sustainable Choice är två av de märkningar som skrotats i närtid.

Foto: BraunS

Antalet hemmagjorda hållbarhetsmärkningar har exploderat de senaste åren. Men det har visat sig att konsumenter har svårt att förstå vad märkningarna innebär. Nu skrotar flera stora varumärken sina gröna taggar.

Ämnen i artikeln:

HållbarhetLindexMiljöKlimatkrisen

Yasmine Winberg

yasmine.winberg@resume.se




Tredjepartsmärkningar som Svanen och Bra Miljöval har nog de flesta konsumenter koll på – om inte annat känner många igen de båda logotyperna med fåglar. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev