Reklam
Därför skrotar varumärkena sina hållbarhetsmärkningar
Publicerad: 30 augusti 2021, 12:31
Åhléns Bra val och Lindex Sustainable Choice är två av de märkningar som skrotats i närtid.
Foto: BraunS
Antalet hemmagjorda hållbarhetsmärkningar har exploderat de senaste åren. Men det har visat sig att konsumenter har svårt att förstå vad märkningarna innebär. Nu skrotar flera stora varumärken sina gröna taggar.
Yasmine Winberg
Alicia Price
Thomas Nilsson
Tredjepartsmärkningar som Svanen och Bra Miljöval har nog de flesta konsumenter koll på – om inte annat känner många igen de båda logotyperna med fåglar.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.